SALG - Derfor skal du finde og udvikle en persona

IMG_7205-edited

Hvem taler du egentlig til? 

Hvis du ikke kan komme med et hurtigt og præcist svar på det, synes jeg fluks du skal gå i gang med arbejdet med en persona. 

En persona er et billede på en person, som er repræsentativ for din målgruppe. 

Jeg vil her dig et indblik i hvorfor det er så vigtigt, at arbejde med din persona. 

5 grunde til vigtigheden af arbejdet

 Forstå din målgruppe

Din persona hjælper dig med at få en dybere forståelse af dine kunders behov, ønsker og adfærd. Dette gør det lettere at skabe indhold og produkter, der virkelig "taler" med dem. Hvis du ved, hvad de mangler, kan du også skabe præcis, det de har brug for.

Det er nemmere at tale til en du ved hvem er.

 Tilpas din kommunikation

Når du ved, hvem du taler til, kan du tilpasse din tone, stil og budskaber, så de passer bedre til din målgruppe. Det øger chancerne for, at dit budskab bliver hørt og forstået, af dem du gerne vil have skal følge dig, og købe dine produkter og ydelser.

 Forbedre produktudvikling

Ved at have klare personas kan du skabe løsninger, der opfylder de specifikke behov og ønsker hos dine kunder har. Det kan også være du skal tilrette noget af det, du allerede har på "hylderne".

 Effektiv markedsføring

Med klare personas kan du målrette dine markedsføringskampagner mere præcist, hvilket kan føre til bedre resultater og højere ROI. (Return on investment).
Når du har en specifik målgruppe, skal du heller ikke bruge helt ligeså mange penge på markedsføring. Fordi du rammer plet i stedet for, at bruge penge på personer du ikke har interesse i og omvendt.  

 Styrk dit salgsarbejde

Når du har en forståelse af, hvem dine kunder er, kan det forbedre og sikre, at du arbejder målrettet med salgsarbejdet mod at skaffe kunder, og dermed får skabt salg hurtigere. 

Arbejdet med personas kan være en både sjov og spændende proces. 

Rigtig god fornøjelse med udviklingen af personas