Fremhæv værdien af det du sælger - Brug EFU-modellen
I dit salg er det utrolig vigtigt at, at du får fortalt din potentielle kunde, hvilken værdi det du sælger har for lige præcis dem.
Det lyder umiddelbart lige til, men værdien kan hurtigt drukne i snak om hvad det du sælger kan, og hvad du er dygtig til. Derfor vil din kunde måske ikke kunne se hvilken gavn produktet, har for dem og i sidste ende køber de ikke noget af dig.
Når du sælger noget, skal du altså sørger for at formidle værdien. Det kan du sagtens uden at være anmassende.
For at definere værdien, kan du med fordel tage EFU-modellen i brug. Jeg bruger den selv i mit eget salg.
Hvis du tager modellen i brug i brug, er du helt sikker på, at få stillet skarpt på din og dit produkts værdi for dine potentielle kunder.
Bagrunden for EFU-modellen er at fremhæve de egenskaber, der giver værdi for kunden i form af fordele og udbytte set fra den enkelte kundes individuelle synsvinkel.
EFU-MODELLEN STÅR FOR
Egenskaber, Fordele, Udbytte.
Nu tager jeg dig gennem EFU-modellens opbygning, og giver dig konkrete eksempler på, hvordan den bruges.
Tjek evt. dine egne salgsplatforme og gennemgå dem. Har du selv styr på EFU og i særdeleshed værdiskabelsen for dine kunder. Ellers vil jeg anbefale dig, at få set på det hurtigst muligt.
SÅDAN BRUGES EFU-MODELLEN
EGENSKABER
Du beskriver produktets eller ydelsens specifikationer eller funktioner. Der kan sagtens være flere egenskaber, hold ikke igen, bare prøv at find dem alle.
Egenskaber STRIKKE WORKSHOP.
Strikke workshoppen er en berigende oplevelse. Workshoppen tilbyder et struktureret læringsmiljø, hvor du lærer nye strikketeknikker og færdigheder. En erfaren strikker hjælper dig i gang. Du får den nødvendige instruktion og vejledning. Workshoppen skaber en social hyggelig atmosfære, og der er lagt op til, du får lavet dine egne produkter.
Materialerne er inkluderet.
Egenskaber KROPSTERAPI FORLØB.
Kropsterapi er en behandlingsform, hvor fysisk behandling kombineres med fokus på mentalt velvære. Kropsterapi kan indebære dybdegående massage og triggerpunktsbehandling som fokuserer på specifikke punkter på kroppen. Åndedrætsteknikker tages ofte i brug.
FORDELE
Når du har beskrevet hvilke egenskaber dit produkt eller din ydelse har, skal du fortælle din kunde om de fordele der er. Her giver du den også bare gas. Så mange fordele så muligt.
Fordele STRIKKE WORKSHOP.
En strikkeworkshop kan være en fantastisk oplevelse med mange fordele. Du lærer nye strikkefærdigheder og teknikker. Derudover får du glæde af at møde nye mennesker, og dele en fælles interesse. Der er rig mulighed for at skabe noget helt personligt og unikt. At strikke kan være en meditativ og afstressende aktivitet.
Fordele KROPSTERAPI FORLØB.
Kropsterapi har mange fordele. Terapien kan hjælpe til at lindre kroniske smerter i f.eks. ryggen, nakken og mindske hovedpine. Ligeledes kan det at løsne spændingerne forbedre blodcirkulation. Gennem den dybdegående massage kan kropsterapi reducere stressniveauet. Regelmæssig terapi kan øge bevægeligheden i muskler og led, ligesom en del oplever forbedret søvn. Kropsterapi er en formidabel hjælp, når du skal lære at blive opmærksom på din egen krop og dens signaler.
UDBYTTE = DEN ULTIMATIVE VÆRDI
Dette er den ultimative værdi eller fordel, som kunden får.
Udbytte STRIKKE WORKSHOP.
Strikke workshoppen kan være utrolig værdifuld af flere grunde. Du forbedre dine teknikker og strikkefærdigheder, og får chancen for at dele erfaringer med ligesindede, og glæden ved en fælles interesse. Du får et færdigt produkt med hjem, som du enten kan bruge selv, eller give som en gave. Mange oplever indre ro, når der er gang i strikkepindende.
Udbytte KROPSTERAPI FORLØB.
Kropsterapi kan give mange værdifulde udbytter, både fysisk og mentalt. Det er en effektiv metode til at forbedre både fysisk og mental sundhed, så du føler dig tilpas i egen krop og sind. Mange oplever at det føre til selvpleje og forebyggelse af skader. Generelt reduceres dit stress-niveau, og du vil føle ro og velvære.
Nu kan du egentlig bare gå i gang.
Pøj pøj med at få delt din og dit produkts værdi med andre.