5 favorit programmer der letter arbejdet

Dette er et indlæg giver dig mulighed for skabe produktivitet og fokus:)

Udover de mange vaner og systemer jeg selv opbygger, for at komme fremad i min virksomhed, arbejder jeg selvfølgelig i nogle eksterne programmer, som hjælper mig utrolig meget i det daglige. Effekten af dét vil jeg gerne dele med dig.

Jeg bruger en del penge på programmer, men det er en beslutning, jeg har taget, ud fra devisen "Det koster penge at tjene penge". Jeg vurderer altid gevinsten af et program, og hvis det ikke indfrier mine forventninger bliver det skippet. Jeg betaler ikke for unyttige programmer, men skær helt ind til benet. Jeg betaler hellere mere for noget der virkelig dur.


Kom godt i gang med et nyt program

For at systematisere ting, og gøre det nemmere for mig selv, opbygger jeg til en start en vis viden om programmerne. Herefter går jeg ellers i gang med at bruge dem. Jeg har i den grad lært, at det ikke gavner mig, bare at hoppe direkte i gang med at bruge dem. Min læring foregår bedst ved at kombinere video, blog og praktisk brug.

Hvordan lærer du egentlig bedst?

#fifs
Mine morgner starter altid, med at jeg planlægger, hvad jeg skal i løbet ad dagen, og der kan sagtens indgå læring af et program. Jeg er meget opmærksom på læringsdelen, da jeg hurtigt kan springe det over, fordi jeg gerne vil i gang med at sælge og udvikle noget. Derfor er det helt essentielt for mig, at jeg har læring på dagsordenen.

Ofte finder jeg ét sted, jeg modtager læring fra om det enkelte program, ellers er der for mange input, og jeg går simpelthen i stå i stedet for at komme i gang. 

Her fortæller jeg dig om mine favorit programmer 

Canva 

Canva er et fantastisk værktøj til grafisk design, der gør det nemt at skabe smukke designs. Jeg arbejder med skabeloner til præsentationer, plakater, sociale medieindlæg, logoer, farvepaletter og meget mere. I Canva bruges bl.a drag-and-drop-grænseflade, der gør designprocessen enkel og intuitiv, så du får lavet et super professionelt stykke arbejde uden at være grafiker. For mit vedkommende har jeg sat Canva op, så der er standard farver, teksttyper, logoer tilknyttet til Nonbo Inspire. Det vil sige mit grafiske arbejde, helt automatisk holder sig indenfor den stil, jeg har besluttet mig for. Jeg har dermed en rød tråd, som jeg ikke skal tænke videre over. Jeg elsker Canva, og kan ikke skjule min begejstring. 

Simplero

Simplero er det system min hjemmeside er bygget op om. Det er helt eminent til online kurser, email marketing, medlemssider og betalingsautomatisering. Det kan helt utrolig mange ting, som jeg har gavn af i det daglige. Især hele automatiseringsdelen gør, at jeg ikke skal have fat det hele tiden. En del af mit salg passer i bund og grund sig selv ved hjælpe af Simplero. Det er dyrt, men hold op det er godt.

Simplero er primært til dig der vil sælge online kurser og coaching session. Jeg bruger shopify til min webshop, men det er en noget dyr løsning. Hvis du skal have en shop vil jeg anbefale du ser på bl.a WoComerce.

Economic 

Jeg bogføre selv, og det gør jeg i e-conomic. Allerede fra jeg startede min virksomhed, besluttede jeg mig for at bruge lige præcis det program, og jeg har opsat det på en måde, så mine transaktioner fra banken kommer direkte over i e-conomic. Det letter mit bogføringsarbejde, og skaber mere tid til det, der bringer værdi for min nystartede virksomhed. Samtidig lægger jeg mine bilag ind i en tilhørende app, med det samme jeg fortager et køb. Jeg bogføre selv en gang om ugen. Ikke fordi der er meget, men fordi jeg på den måde hele tiden har styr på min økonomi, og ikke glemmer hvordan jeg bruger programmet.

Da jeg arbejde som bogholder, bogførte jeg både i Billy, Dinero, Uniconta og Business Central, jeg har derfor kendskab til flere systemer. Disse var ganske udmærkede, men e-conomic blev min ubetingede favorit. 

Microsoft 365 (Outlook, Word og Excel)

Microsoft pakken bruger jeg dagligt, alle mine blogindlæg udarbejdes bl.a i word, og alle mine daglige gøremål arbejder jeg med i excel. Jeg har ingen fancy systemer til mine opgaver. Har prøvet det. Men jeg falder tilbage på excel hele tiden. Måske ikke det mest effektive, men det er den måde, jeg har bedst styr på mine alle mine mange opgaver og overordnede mål. 

Clipchamp

Clipchamp bruger jeg gennem min Microsoft pakke. Min gennemgang af Canva er bl.a lavet i Clipchamp. Super program som jeg glæder mig til at lære endnu bedre at kende.

Så hvilke programmer vil kunne hjælpe dig i det daglige?

Rigtig god fornøjelse med at få "strikket" den helt rigtige sammensætning af programmer sammen til dig selv:).